CONTENTS 1998-2002
Symposium Oostende 1998
Rijen en functies, dynamisch bekeken met de TI-92
Koen Stulens –
Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium
Extrema problemen met de TI-92
Johan Deprez – EHSAL
Brussel, K.U. Leuven, Belgium
Meetkunde anders bekeken, toepassingen op een TI-92
Symposium Oostende 1999
Wings of Change, Teaching with the TI-92
Bärbel Barzel –
Marie-Curie Gymnasium Düsseldorf, Germany
Guido
Herweyers – KHBO Oostende, Belgium
Integratie van ICT in het wiskundeonderwijs
Anne Van Streun –
Universiteit van Groningen, The Netherlands
Bevolkingsevolutie en prijsevolutie met
de TI-89
Johan Deprez – EHSAL
Brussel, K.U. Leuven, Belgium
Willem Hoekstra – APS
Utrecht, The Netherlands
Koen Stulens –
Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium
Obstakels bij het werken met
computeralgebra
Cabri, Interactieve meetkunde op PC
Cabri, Interactieve meetkunde op de TI-92
Koen Stulens – Limburgs
Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium
Introductie tot Internet Downloaden van
TI-files
Mark Verbelen – KA
Zaventem, Belgium
Regis Ockerman –
Sint-Jozef-Klein-Seminarie Sint-Niklaas, Belgium
Symposium Bruxelles 2000
Basic skills and new technology
Josef Böhm – Bundeshandelsakademie
St. Pölten, Austria
Mathematics with Derive as didactical
tool
Wolfram Koepf –
University Kassel, Germany
Josef Böhm –
Bundeshandelsakademie St. Pölten, Austria
Regard mathématique sur la ville avec
Cabri
Chantal
Randour – Athenée Royal Gatti de Gamond, Bruxelles, Belgium
De TI-83 uitgerust met meetapperatuur
Annemie
Vermeyen – KAHO Sint Lieven Gent, Belgium
Simulatie van een basketbalspel op een
TI83 Plus
Renée Gossez – Athenée
Uccle-Bruxelles, Belgium
Symposium Oostende 2000
Some
variations on a quadratic theme
Adrian Oldknow – King's College London,
UK
De homografische functie en het gedrag
van vogels
Oppervlakteberekening met Derive
Lesvoorbeelden met de TI-92 Plus voor de
derde graad
Het gebruik van Cabri in Nederland
Labo Fysica : ervaringen met de TI-83
Plus
Symposium Leuven 2001
Wiskunde
in een digitale leeromgeving
Eliminatie
van parameters en substitutie met
computeralgebra
Practique
de la TI-89 en classe
Labo
Fysica : toepassingen met de
TI-83 Plus
Lesvoorbeelden
met de TI-83 Plus
Symposium Oostende 2002
How
to make traditional tasks technology compatible
Teachers
using technology: issues, problems and ways forward
John Monaghan – Centre for Studies in Science and
Mathematics Education University of Leeds, UK
Examples of end
examination tasks supported by technology
De algemene
sinusfunctie en spelen met exponentiële functies
Isabelle Van Lemmens
– Sint-Jozef-Klein-Seminarie
Sint-Niklaas, Belgium
Te
land, ter zee en in de lucht … met een TI-83 Plus
Kegelsneden
als meetkundige plaatsen met Cabri
Analyse voor de 3e graad (leerplan 4 uur) met de
TI-83 Plus
Praktische proeven
bij de studie van functies in het TSO
Experimenteren
en exploreren met symbolische rekenmachines
Vera Emons – K.U. Leuven, Belgium
Conferences
Chicago
1999 :
Least squares
approximations with the TI-92
Guido Herweyers – KHBO Oostende,
Belgium
Guido
Herweyers – KHBO
Oostende, Belgium
Columbus
– Ohio 2001 : Simulation of probability experiments
Koen Stulens –
Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium
Extra
Informatietechnologie
in de wiskundeles, een
kennismaking
T 3 – Vlaanderen
Johan
Deprez, Luc Gheysens, Guido Herweyers, Koen Stulens, Jan Van Hee
Probleem
in verband met een functie van
de eerste graad
Renée Gossez – Athenée Uccle-Bruxelles,
Belgium
© 2002 T 3 Vlaanderen –
Koen Stulens