Page 130 - Demo
P. 130

TI Python BootCamp CREATIEF MET FIGUREN
3. Iteratieve grafische algoritmes
Voor de volgende voorbeelden gebruiken we de standaard vensterinstellingen.
3.1. At random creatief met tekst
Door de code at random te laten kiezen tussen twee karakters vullen we het grafische venster:
Python GRAFISCH
 “N” of “Z”
from random import *
from ti_draw import * use_buffer() set_color(255,0,255)
for j in range(10,220,8): ¨¨for i in range(0,318,6): ¨¨¨¨if randint(0,1) > 0: ¨¨¨¨¨¨draw_text(i,j,"N") ¨¨¨¨else: ¨¨¨¨¨¨draw_text(i,j,"Z") ¨¨paint_buffer()
3.2. Modulo-matje weven
Met de volgende code tekenen we deze figuur:
Hiervoor verdelen we het scherm horizontaal en verticaal in d (=31) delen met s (=3) spatie tussen de verticale en horizontale banden.
from ti_draw import * use_buffer()
d=31 s=3
“<” of “>”
from random import *
from ti_draw import * use_buffer() set_color(255,0,255)
for j in range(10,220,6): ¨¨for i in range(0,318,5): ¨¨¨¨if randint(0,1) > 0: ¨¨¨¨¨¨draw_text(i,j,"N") ¨¨¨¨else: ¨¨¨¨¨¨draw_text(i,j,"Z") ¨¨paint_buffer()
   © 2020 T3 Nederland – T3 Vlaanderen 8
www.t3nederland.nl – www.t3vlaanderen.be














































































   128   129   130   131   132