Page 143 - Demo
P. 143

TI Python BootCamp Python VERDIEPING 4 GRAFISCH
Met get_mouse() gaan we zorgen dat de pupillen de bewegingen van de cursor volgen.
Een mogelijkheid is d.m.v. de onderstaande lineaire transformaties.
De coördinaten van de cursor bewegen zich in het venster (0,0) – (318,212) zoals hieronder aangegeven en Mickey leeft in het gedefinieerde venster: set_window(-dim[0]/2,dim[0]/2,-dim[1]/2,dim[1]/2).
We transformeren de coördinaten van de cursor met de lineaire transformaties T1, T2 en T3 naar de loodlijnen door de middelpunten van de zijdes van de omschreven rechthoek van de bogen die de ogen van Micky voorstellen:
T1 : 𝑥⟼−14+𝑥 ! −3 "#$
T2 : 𝑥⟼16+𝑥 ! −3 "#$
T3 : 𝑦⟼−4+(212−𝑦)%% −11 %#%
De lineare transformaties T1 en T2 beelden we het segment [0,318] af op respectievelijk [-17,-11] en [13,19].
En T3 beeldt het segment [0,212] af op [-15,7], samen met het veranderen van de positieve oriëntatie.
Voor iedere iedere positie van de cursor bekomen we zo een pixel in ieder oog van Mickey waar we telkens een gevulde cirkel tekenen met straal van een zevental pixels.
       © 2020 T3 Nederland – T3 Vlaanderen 5 www.t3nederland.nl – www.t3vlaanderen.be























































































   141   142   143   144   145