Content portal

Hier vindt u leermiddelen voor de STEM-vakken.

 

Zoek hieronder naar lesmaterialen, gratis activiteiten, video's en publicaties om te gebruiken in de klas.

BootCamp Computational Thinking - Deel 1

Wat is het grafisch venster? Een verzameling van pixels!

Hoe sturen we deze verzameling van pixels aan? Welke Python-codes vertalen variabelen en algoritmen in figuren en grafische patronen?

We illustreren met eenvoudige Python-codes hoe data en de nodige lussen kunnen leiden tot 2D-rasters, patronen en figuren.

Webinar          Python Codes

 

De BootCamp bestaat uit een aantal webinars waarin aspecten als o.a. het herkennen van patronen, abstraheren en algoritmiseren aanbod komen - vaardigheden & technieken die de basis vormen voor het oplossen van problemen en programmeerprojecten rond digitale automatisatie.

We coderen met de programmeertaal Python. Voor wie niet vertrouwd is met Python, is het aan te raden als voorbereiding Deel 1 & deel 2 van de Python Bootcamp door te nemen.

Creative Commons license - Attribution-NonCommercial


More info: creativecommons.org.