Page 124 - Demo
P. 124

TI Python BootCamp Python CREATIEF MET FIGUREN GRAFISCH
1.2. Rechthoeken
draw_rect(x,y,breedte,hoogte) – fill_rect(x,y,breedte,hoogte) tekent een rechthoek zoals hieronder aangegeven met (x,y) als linkerbenedenhoek.
from ti_draw import * dim=get_screen_dim()
set_window(0,dim[0],0,dim[1])
draw_rect(70,50,60,40)
draw_text(50,30,"(70,50)") fill_rect(200,100,60,40)
draw_text(180,80,"(200,100)")
Een rechthoek kan ook getekend worden als veelhoek d.m.v lijsten
met de coördinaten van de hoekpunten van de rechthoek.
from ti_draw import * dim=get_screen_dim()
set_window(0,dim[0],0,dim[1])
draw_text(50,30,"(70,50)")
xcoord=[70,250,250,70,70] ycoord=[50,50,180,180,50]
set_pen("medium","solid") draw_poly(xcoord,ycoord) set_color(255,0,0) fill_poly(xcoord,ycoord)
1.3. Cirkels
draw_circle(x,y,straal) – fill_circle(x,y,straal) tekent een cirkel met middelpunt (x,y). from ti_draw import *
dim=get_screen_dim() set_window(0,dim[0],0,dim[1])
set_pen("medium","dotted") draw_circle(155,105,70)
set_color(0,255,0) fill_circle(155,105,70)
set_color(0,0,0) fill_circle(155,105,2) draw_text(130,85,"(155,105)")
set_pen("thin","solid") draw_text(160,130,"70") draw_line(155,105,155,175)
    © 2020 T3 Nederland – T3 Vlaanderen
2 www.t3nederland.nl – www.t3vlaanderen.be











































































   122   123   124   125   126