1

CONTENTS 1998-2002

 

 

Symposium Oostende 1998

 

Rijen en functies, dynamisch bekeken met de TI-92

Koen Stulens – Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

 

Extrema problemen met de TI-92

Johan Deprez – EHSAL Brussel, K.U. Leuven, Belgium

 

Meetkunde anders bekeken, toepassingen op een TI-92

Luc Gheysens – Sint-Jozefsinstituut Kortrijk, Belgium

 

 

Symposium Oostende 1999

 

Wings of Change, Teaching with the TI-92

Bärbel Barzel – Marie-Curie Gymnasium Düsseldorf, Germany

 

Stochastiek met de TI-83

Guido Herweyers – KHBO Oostende, Belgium

 

Integratie van ICT in het wiskundeonderwijs

Anne Van Streun – Universiteit van Groningen, The Netherlands

 

Bevolkingsevolutie en prijsevolutie met de TI-89

Johan Deprez – EHSAL Brussel, K.U. Leuven, Belgium

 

Kennismaking met de CBL / CBR

Willem Hoekstra – APS Utrecht, The Netherlands

 

TI-83 en Statistiek

Koen Stulens – Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

 

Obstakels bij het werken met computeralgebra

Paul Drijvers – APS, Freudental Instituut, The Netherlands

 

Cabri, Interactieve meetkunde op PC

Cabri, Interactieve meetkunde op de TI-92

Koen Stulens – Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

 

Introductie tot Internet Downloaden van TI-files

Mark Verbelen – KA Zaventem, Belgium

 

Fractalen met de TI-92

Regis Ockerman – Sint-Jozef-Klein-Seminarie Sint-Niklaas, Belgium

 

 

Symposium Bruxelles 2000

 

Basic skills and new technology

Josef Böhm – Bundeshandelsakademie St. Pölten, Austria

 

Mathematics with Derive as didactical tool

Wolfram Koepf – University Kassel, Germany

 

About new technology

Josef Böhm – Bundeshandelsakademie St. Pölten, Austria

 

Regard mathématique sur la ville avec Cabri

Chantal Randour – Athenée Royal Gatti de Gamond, Bruxelles, Belgium

 

De TI-83 uitgerust met meetapperatuur

Annemie Vermeyen – KAHO Sint Lieven Gent, Belgium

 

Simulatie van een basketbalspel op een TI83 Plus

Renée Gossez – Athenée Uccle-Bruxelles, Belgium

 

 

Symposium Oostende 2000

 

Some variations on a quadratic theme

Adrian Oldknow – King's College London, UK

 

De homografische functie en het gedrag van vogels

Renée Gossez – Athenée Uccle-Bruxelles, Belgium

 

Wiskunde en Internet

Willem Hoekstra – APS Utrecht, The Netherlands

Peter Van Wijk – APS Utrecht, The Netherlands

 

Algebra leren met de TI-89

Paul Drijvers – APS, Freudental Instituut, The Netherlands

 

Oppervlakteberekening met Derive

Luc Gheysens – Sint-Jozefsinstituut Kortrijk, Belgium

 

Lesvoorbeelden met de TI-92 Plus voor de derde graad

Dirk Janssens – K.U. Leuven, Belgium

Ann Thoelen – K.U. Leuven, Belgium

 

Het gebruik van Cabri in Nederland

Hans Krabbendam – APS Utrecht, The Netherlands

 

CBL- en CBR-toepassingen

Annemie Vermeyen – KAHO Sint Lieven Gent, Belgium

 

Labo Fysica : ervaringen met de TI-83 Plus

Johan Vandamme – KHBO Oostende, Belgium

Luc Vanden Abeele – KHBO Oostende, Belgium

 

TI-83, een kennismaking

Koen Stulens – Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

Guido Herweyers – KHBO Oostende, Belgium

 

Wiskunde op het internet

Koen Stulens – Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

 

 

Symposium Leuven 2001

 

More TI-83, less Math ?

Gert Schomacher – Frederiksborg Gymnasium, Hillerød, Denmark

 

Algebra leren met de TI-89

Paul Drijvers – APS, Freudental Instituut, The Netherlands

 

Wiskunde in een digitale leeromgeving

Ton Erich – Oosterlicht College, Nieuwegein, The Netherlands

Morena Varga – Technische Universiteit Eindhoven, The Netherlands

 

Eliminatie van parameters en substitutie met computeralgebra

Guido Herweyers – KHBO Oostende, Belgium

Dirk Janssens – K.U. Leuven, Belgium

 

Practique de la TI-89 en classe

Renée Gossez – Athenée Uccle-Bruxelles, Belgium

 

Miroirs et perpectives

Chantal Randour – Athenée Royal Gatti de Gamond, Bruxelles, Belgium

Jean Drabbe – Université Libre de Bruxelles, Belgium

 

Applications avec la TI-83 Plus

Michelle Solhosse – Centre  d’autoformation Huy, Belgium

 

Labo Fysica : toepassingen met de TI-83 Plus

Johan Vandamme – KHBO Oostende, Belgium

Luc Vanden Abeele – KHBO Oostende, Belgium

 

Lesvoorbeelden met de TI-83 Plus

Luc Gheysens – Sint-Jozefsinstituut Kortrijk, Belgium

 

Statistische Procescontrole

Katrien Descamps – K.U. Leuven, Belgium

 

Regressie met de TI-83

Bieke Van Deyck – K.U. Leuven, Belgium

 

 

Symposium Oostende 2002

 

How to make traditional tasks technology compatible

Josef Böhm Bundeshandelsakademie St. Pölten, Austria

 

Interactie met TI-Interactive

Paul Drijvers APS, Freudental Instituut, The Netherlands

 

Teachers using technology: issues, problems and ways forward

John Monaghan – Centre for Studies in Science and Mathematics Education University of Leeds, UK

 

Wiskunde in een digitale leeromgeving

Ton Erich – Oosterlicht College, Nieuwegein, The Netherlands

Job Bozon – Oosterlicht College, Nieuwegein, The Netherlands

 

Examples of end examination tasks supported by technology

Give it a Spin!

Josef Böhm Bundeshandelsakademie St. Pölten, Austria

 

 

De algemene sinusfunctie en spelen met exponentiële functies

Annemie Vermeyen KAHO Sint Lieven Gent, Belgium

Isabelle Van Lemmens Sint-Jozef-Klein-Seminarie Sint-Niklaas, Belgium

 

Te land, ter zee en in de lucht … met een TI-83 Plus

 

Luc Gheysens Sint-Jozefsinstituut Kortrijk, Belgium

 

Kegelsneden als meetkundige plaatsen met Cabri

CabriJava

Koen Stulens Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

 

Grafische voorstelling van Riemann-sommen met Derive

Koen Stulens Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

 

Analyse voor de 3e graad (leerplan 4 uur) met de TI-83 Plus

Geert Delaleeuw Technisch Instituut Heilige Familie Ieper, Belgium

 

Praktische proeven bij de studie van functies in het TSO

Dominiek Ramboer VTI Oostende, Belgium

 

Experimenteren en exploreren met symbolische rekenmachines

Vera Emons K.U. Leuven, Belgium

 

 

Conferences

 

Chicago 1999  :  Least squares approximations with the TI-92

Guido Herweyers – KHBO Oostende, Belgium

 

Japan 2000  :  Statistics with the graphing calculator TI-83 Plus

Guido Herweyers – KHBO Oostende, Belgium

 

Columbus – Ohio 2001  :  Simulation of probability experiments

Koen Stulens – Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek, Belgium

 

 

Extra

 

Informatietechnologie in de wiskundeles, een kennismaking

T 3 – Vlaanderen

Johan Deprez, Luc Gheysens, Guido Herweyers, Koen Stulens, Jan Van Hee

 

Probleem in verband met een functie van de eerste graad

Problèmes d’optimisation

Formule vergeten

Renée Gossez – Athenée Uccle-Bruxelles, Belgium

   

 

 

 

© 2002  T 3  Vlaanderen    Koen Stulens

 

education.ti.com